Thursday, April 8, 2010

Agak Pening..Perasaan Bercampur Baur..


Hari ni dah hari Jumaat sekejap betol masa berlalu...meninggalkan kita. Minggu depan aku dah nak exam..hish berdebar2 rasanya..dengan ilmu yg tak seberapa ada kat aku nih aku dah betol2 bersedia ker nak jwb exam mggu depan hish2x..Ya Allah aku mengharapkan aku berjaya memperoleh sesuatu yang terbaik dlm exam utk kali yg pertama nih..Amin..byk btol cabaran nya belajar sambil bekerja nih..byk pengaruh..huhu..


Mlm nih pulun lg baca buku...aku x bleh rilek lg selagi aku x abis exam..bak kata kak husna' nor belajar guna duit dan cuti sendiri' so usaha la sehingga kejayaan yg kita dapat tu setimpal dgn apa yang kita korbankan..Fuhh..mmg byk benda kena korban. Bukan setakat duit, cuti..tapi tenaga dan kudrat yg ada pada aku ni pun kena korban gak.


Aku ni pun bkn la org yg rajin sangat sebenarnya huhu..rasa malas yang menyelubungi diri ni mmg tebal..yelah hari2 duk travel semban-kl utk mencari rezeki..sure2 balik mlm aku mmg tewas dgn mata aku yg sgt mengantuk..sok pagi2 buta 4.30 pagi aku dah bangun nak g keja balik..pehh..cabaran2x..tiba2x aku teringat kata2x Tun Mahathir 'Hanya orang yang cekal dan tabah akan berjaya dalam hidupnya...aku cuba belajar utk menjadi cekal dan tabah tp aku x sekuat itu..byk kali gak aku tersungkur,terbabas ter xcdent..sume ada la..semangat dan perasaan utk aku bangun..merangkak sehingga aku berjaya berdiri dengan betol amat lah sukar sebenarnya..tapi apa pun yg berlaku..aku tetap kena teruskan perjuangan ni sehingga la aku berjaya buktikan yang aku juga mampu untuk yg satu ini...

No comments:

Post a Comment