Saturday, April 17, 2010

Kat Kampung...

Khamis, 15 April 2010..mmg hari yg nasib x menyebelahi kami sekeluarga.. aku n hubby, mak, abah, n bg mat g umh k.long kat ulu yam..aku sampai umh k.long dlm pukul 7.15 mlm. Sampai je aku kat umh k.long aku pun trs masuk. X sampai 15 min aku kat dlm umh k.long..tiba2 je kita org dgr bunyi kuat...tiba2 sume org jadi panic. kita org sume berlari keluar nak tgk apa yg jadi...Rupa2nya ada org yang langgar keta Bg mat dan keta bg mat pun bercium dengan keta ejaz..apa lagi dua2 keta pecah sana n sini la...maghrib tu aku rasa kesian kat sume org..kesian kat ejaz termenung bila tgk keta dia jd camtu..kesian jgk kat bg mat..hbs keta baru dia..last sekali aku kesian juga pada k.long yg agak serba salah masa tuh..Tapi apa boleh buat benda dah jadi tp apa yg sedihnya...org yg langgar tu lari cam tu jer..huhuk. Anggap je la ni sume dugaan dari Allah..Dia mahu menguji sejauh mana kekuatan kita sebagai hambanya..

Semalam sudah selesai aku menjalani peperiksaan untuk paper Bahasa Melayu tinggi...fuh..mmg mencabar dan mendebarkan. Apa tak nya..aku dah lama tak buat karangan. Masa zaman2 sekolah dulu kira pro la jugak..tapi sekarang nih..emm eth la..skill pun dah x berapa nak ada..idea pun dah x mari..huhu. Namun aku cuba jgk buat yg terbaik..i try my best.


Hari ni aku dah sampai kat kg...mlm td aku g mkn dgn k.long n bg mat bwk mak,abh, zura n nurul kat muara Sg. Kuala Linggi...suasana tenang betol kat situ..nanti aku nak ajak ejaz pergi kat situ plak. Mungkin kalu pegi petang bleh tgk matahari terbenam..

MMmm ngantuk plak rasa...Zzzzzz

No comments:

Post a Comment