Monday, January 3, 2011

Selamat Datang 2011

Assalamualaikum kepada semua...

Setelah sekian lama aku tak mencoretkan apa2 peristiwa di blog ni..hari ini aku kembali. Kembali dengan semangat tahun baru. Entah kenapa tiba2 mood untuk mencoretkan sesuatu di blog ni datang. Hari ini 4 Januari 2011...aku telah pun melangkah ke tahun baru..Selamat Tahun Baru kepada semua.. Aku rasa belum terlambat lagi untuk aku ucapkan pada semua...Bagi aku apabila kita melangkah ke tahun baru, maka kita akan berganjak kepada satu peringkat umur yang lebih dewasa..aku tidak lah mengatakan kita akan melangkah ke peringkat yang lebih tua walau pun itu lah hakikat sebenarnya kerana aku pasti hampir kesemua di kalangan kita akan berasa takut apabila kita bincangkan tentang peringkat umur. Apa pun yang terjadi kita tidak mampu untuk menghalang jam untuk menjalankan tugasnya memutar jarum jam, minit serta saat. Jika kita tidak mampu untuk merancang sesuatu perkara yang boleh mendatangkan faedah serta kebaikan dalam hari-hari yang kita lalui, kita sendiri akan rugi. Tapi aku sendiri kadang-kadang berada dikalangan orang yang rugi itu. Aku sendiri tidak mampu mereka kejayaan dalam tahun-tahun yang aku lalui...Sudah menjadi lumrah ramai di kalangan manusia termasuk aku akan berangan2 apabila masuk ke tahun baru akan mereka2 berderet2 azam baru untuk dilaksanakan pada tahun baru, sudahnya entah kemana pergi azam itu. Tapi bagi aku tercapai atau tidak tercapai apa yang diinginkan dalam hidup adalah datangnya dari diri sendiri. Begitu juga dengan kejayaan..apa2 kejayaan yang kita ingin perolehi pokok pangkalnya usaha..apa pun usaha yang disulami dgn doa dan tawakal..Insyaallah Allah akan memudahkan jalan kita untuk menuju kejayaan. Dan aku..insyaallah akan cuba berusaha untuk melunaskan apa yang diimpikan...Aku juga berdoa agar tahun ni akan membawa seribu rahmat kepada aku dan keluarga serta kepada semua..Amin

No comments:

Post a Comment